Leveren jullie ook glasvezel, coax, Starlink, 4G/5G, tijdelijke internetverbindingen of ADSL?
We gebruiken voornamelijk glasvezel en coax. Voor tijdelijke verbindingen en noodsituaties hebben we zakelijke, onbeperkte 4G en 5G-simkaarten en twee starlink netwerken. ADSL gebruiken we niet, omdat dit niet snel genoeg is voor moderne bedrijven. We zoeken uit welk internetabonnement perfect bij jullie bedrijf past, zodat je precies krijgt wat je nodig hebt, maar nooit teveel betaalt.
Ik heb net een internetabonnement afgesloten. Kan ik dan nog mijn netwerk uitbesteden aan Greatwaves?
Zeker! Allereerst checken we of de huidige internetverbinding past bij wat je nodig hebt. Als deze voldoet, dan gebruiken we de bestaande internetverbinding tot het einde van het contract. Vervolgens krijg je van ons een aanbod voor de best passende deal op dat moment.
Wat is de beste aanbieder/leverancier van zakelijk internet?
Ja, uitsluitend. Voor al onze klanten ontwerpen en realiseren we een maatwerkoplossing. Alleen dan kunnen we garanderen dat we onze belofte (awesome internet) 100% waarmaken.
Zakelijk wifi
Kan ik ook gepersonaliseerd inloggen?
Ja. Gepersonaliseerd inloggen op de wifi (WPA-2 Radius) is in verschillende smaken mogelijk. On-premise, cloud, hybrid: het kan allemaal. Zelfs in combinatie met Dynamic VLAN’s. Hierbij worden je collega’s automatisch in het netwerk van hun bijpassende afdeling geplaatst. Zo verbindt je favoriete developer-collega automatisch met het netwerk voor developers.
Doen jullie ook aan Wifi as a Service (WaaS)?
Jazeker! Als je niet wilt investeren in apparatuur en je internet wilt uitbesteden, dan is dit ideaal. We leggen eerst vast wat jullie interneteisen zijn. Vervolgens zorgen we ervoor dat we die jarenlang halen, of zelfs boven verwachting presteren. Lees meer over onze wifi as a service
Welk merk wifi kastje gebruiken jullie?
Onze eigen oplossing is op basis van Mikrotik opgebouwd, met onze softwareoplossing NMS. Deze high-end firewalls en switches worden ook gebruikt door merken zoals Apple, Tesla en SpaceX.
Hoe snel wordt defecte apparatuur vervangen?
Je kunt er gerust op zijn dat kritieke apparatuur diezelfde dag nog wordt vervangen, meestal zelfs binnen vier uur. We hebben alle geleverde apparatuur altijd op voorraad en bewaren van elke wijziging een back-up. Zo is jullie netwerk bij een defect weer supersnel online. In onze Service Level Agreement (SLA) vind je precies wat, waar en hoe jullie netwerk online wordt gehouden.
Heeft onze ICT ook inzicht in jullie monitoring?
Absoluut! Ons storingsdashboard (NMS) geeft jullie 24/7 inzicht in het netwerk, het onderhoud en de documentatie. Zo wordt alle apparatuur op een plattegrond geplaatst en continue doorgemeten. Ook alle wijzigingen houden we hier voor jullie bij. We 💜 transparantie.
Waarom is Greatwaves beter dan mijn huidige ICT-partij?
Onze obsessieve focus op klanttevredenheid zorgt ervoor dat we door het vuur gaan voor jouw internet. We stoppen niet voordat we perfect werkend wifi hebben. Dat is echt een belofte, want we stoppen pas als jij vindt dat het perfect werkt. Bovendien zijn we uniek in onze preventieve en proactieve aanpak bij storingen. Vraag onze klanten maar ;).
Netwerkbeheer uitbesteden
Nemen jullie ook bestaande netwerken over?
Nope. Netwerken die we in beheer nemen worden vanaf de basis opnieuw opgebouwd. We kijken kritisch naar herbruikbare apparatuur en werken alles bij naar de nieuwste standaarden. Daarna krijg je onze ijzersterke garantie voor een perfect netwerk. Lees meer over netwerkbeheer
Doen jullie ook aan systeembeheer?
Nee, wij specialiseren ons puur in het leveren van het beste bedrijfsinternet en de beste WiFi-netwerken. We hebben uiteraard wel adresjes waar we fijn mee samenwerken voor dingen als computers, printers, camerabeveiliging en telefonie.
Waarom zou ik mijn bedrijfsnetwerk uitbesteden?
Omdat het veel kennis en aandacht vereist om een steengoed wifi-netwerk aan te leggen. En als er iets fout gaat, dan kun je zomaar dagenlang offline zijn. Dat is jammer, waar ben je tegenwoordig zonder Zoom of Teams? Daarnaast wil je liever niet afhankelijk zijn van je medewerkers als het gaat om monitoring. De meeste ICT’ers hebben meerdere taken en het internet is niet altijd de eerste prioriteit. En wat als de verantwoordelijke medewerker ziek of op vakantie is en er ontstaat een probleem met het internet? Dan wil je dat het gelijk wordt opgelost, anders kan iedereen net zo goed naar huis gaan.
Monitoring en onderhoud
Hoe snel wordt defecte apparatuur vervangen?
Je kunt er gerust op zijn dat kritieke apparatuur diezelfde dag nog wordt vervangen, meestal zelfs binnen vier uur. We hebben alle geleverde apparatuur altijd op voorraad en bewaren van elke wijziging een back-up. Zo is jullie netwerk bij een defect weer supersnel online. In onze Service Level Agreement (SLA) vind je precies wat, waar en hoe jullie netwerk online wordt gehouden.
Heeft onze ICT ook inzicht in jullie monitoring?
Absoluut! Ons storingsdashboard (NMS) geeft jullie 24/7 inzicht in het netwerk, het onderhoud en de documentatie. Zo wordt alle apparatuur op een plattegrond geplaatst en continue doorgemeten. Ook alle wijzigingen houden we hier voor jullie bij. We 💜 transparantie.
Overstappen op Greatwaves
Wat als jullie ooit stoppen?
Stoppen?! We zijn pas net begonnen! Maar oké, als we ooit bedenken verder te gaan met onze succesvolle zangcarrière of jullie willen overstappen naar een andere partij, dan leveren wij een kosteloze netwerkdocumentatie aan. Inclusief de wachtwoorden.
Heeft mijn bedrijf tijdens de overstap internet?
We zorgen dat jullie tijdens kantoortijden zo min mogelijk overlast hebben van onze werkzaamheden. We bereiden jullie nieuwe netwerk zorgvuldig voor en kiezen samen met jullie een overstapmoment waarop jullie zo min mogelijk last hebben van eventuele downtime.
Waarom is Greatwaves beter dan mijn huidige ICT-partij?
Onze obsessieve focus op klanttevredenheid zorgt ervoor dat we door het vuur gaan voor jouw internet. Dat is echt een belofte, want we stoppen pas als jij vindt dat het perfect werkt. Bovendien zijn we uniek in onze preventieve en proactieve aanpak bij storingen. Vraag onze klanten maar ;)
Hoe snel kan ik Greatwaves krijgen?
Wat schuift het? Geintje. Het antwoord hier is eigenlijk best saai: het hangt er hélemaal vanaf wat er moet gebeuren. De meeste klanten hebben binnen één werkweek een offerte en de week erna een plandatum voor de installatie.
Kunnen jullie alles uit handen nemen?
Ja, graag zelfs! We zijn er om bedrijven (alvast sorry voor het kleffe woord) te ontzorgen. Van het aanleggen en installeren tot het monitoren en onderhouden. Van het contact met de internetleverancier tot het monitoren van het wifi-signaal en alles ertussenin: we nemen het allemaal uit handen.
Kosten
Wat is het totale kostenplaatje?
Dit hangt natuurlijk volledig af van jullie eisen, de grootte van het pand en nog wat zaken. Met ons rekenvoorbeeld kun je een kostenindicatie krijgen. Wil je precies weten waar je op uitkomt? Neem dan even contact met ons op.
Waar betaal ik precies voor?
Bij Greatwaves betaal je eenmalig voor de installatie, apparatuur en bekabelingswerkzaamheden (waar nodig). Daarnaast betaal je maandelijks voor ons onderhoudscontract. Niet verplicht, wel iets waar je héél bij van gaat worden.
Wat betaal ik per maand?
Je betaalt maandelijks voor ons onderhoudscontract €21 per door ons geïnstalleerd apparaat. Voor dit bedrag zijn wij jouw chef internet. Zo wordt alles continu doorgemeten door ons storingsdashboard (NMS) en houden we alles veilig en up-to-date. Defecte apparatuur wordt door onze proactieve storingsdienst dezelfde dag nog vervangen. Ook fijn: alle apparatuur is bij ons altijd op voorraad.
Zijn er overstapkosten?
Ja. Als je voor Greatwaves kiest, dan kies je ervoor om het vanaf nu écht goed geregeld te hebben. Dat betekent dat we het netwerk vanaf de basis weer gaan rechttrekken. Wat dit precies kost, vind je in onze kostencalculator. Maar we komen ook gratis bij je op de koffie om het samen te bespreken. Onze oplossing betaalt zich terug in een stabiel, veilig en betrouwbaar netwerk voor de komende jaren.
Hoe verloopt facturatie bij Greatwaves?
Vooraf maken we een duidelijke offerte. Ben je hélemaal tevreden? Dan krijg je van ons de factuur voor onze werkzaamheden. De eerste van de maand ontvang je van ons een factuur voor het onderhoudscontract. Heb je akkoord gegeven voor extra werkzaamheden? Dan ontvang je hier periodiek van ons een factuur van, zonder verrassingen.
Super gaaf! Neem dan gelijk even contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek. Voor ons is geen mission impossible! Bel ons op 050 211 24 69 of vraag meteen een offerte aan.